Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

IZOLACJE + TERMOWIZJA

wpisy na blogu

Artykuł:  Deskowanie czy foliowanie

Blog:  warcislaw
Data dodania: 2014-01-19
wyślij wiadomość

DESKOWANIE CZY FOLIOWANIE?

   Wykonując izolacje natryskowe z pian poliuretanowych zarówno miękkich jak i twardych od lat spotykam sie z problemem czy deskować dach czy też wystarczy folia paroprzepuszczalna zwana też membraną wiatrową .

    Może na początek o właściwosciach izolacji jaką jest wełna mineralna. Jest to materiał o bardzo dobrych właściwościach termoizolacyjnych, pod warunkiem że w przestrzeń gdzie jest zainstalowana nie dostanie sie para wodna.

A tak to wygląda jeżeli para wodna się jednak dostanie i nie ma gdzie uciec!

blog budowlany - mojabudowa.pl

Wełna mineralna nasączona wodą jest duzo cięższa i po prostu się obsuwa rozrywając nawet swoje mocowania. Co się dzieje z kosztami ogrzewania to lepiej nie mówić,

Chłonność wody, inaczej higroskopijność jest zasadniczą wadą wełny. A co się stanie jeśli pomimo naszych starań ( folia paroszczelna może być niestarannie sklejona, może się rozkleić ) dostanie sie tam para wodna?

Ma dwie alternatywy:

  • szybko uciec przez folię paroprzepuszczalną ( dobranie folii do właściwości wełny! ) i ulotnić się dzięki przestrzeni wentylacyjnej między folią i dachówka. Proszę zwrócić uwagę że to zjawisko odbywa się na całej powierzchni izolacji co jest zbawienne dla izolacji z wełny.
  • zostać zatrzymana przez deskowanie + bardzo często stosowaną warstwę papy ( folia paroprzepuszczalna na warstwie deskowania jest już dodatkiem róży do kożucha i wyrzuceniem pieniędzy ),  teoretyczna powierzchnia wentylacyjna jest ok. 200 razy mniejsza.

   A co się stanie jeśli para wodna spotka na swojej drodze opór zimnej przegrody? Proszę sobie przypomnieć pokrywkę garnka w którym zaczynamy podgrzewać wodę? Budując dom Miejcie Kochani ten obraz ciągle przed oczami. W dużej skali występuje to na połaciach deskowanych . Projektowana przez autorów projektów przerwa wentylacyjna  2-3 cm między warstwą wełny a powierzchnią deesowania jest praktycznie nie do wykonania. To są projektanci którzy nigdy nie mieli praktyki na budowie. Poza tym nie spotkałem w projektach szczegółów wloty i wylotu takiej wentylacji .

A teraz zdjęcie przedstawiające wygląd zgnitej powierzchni deskowania:

blog budowlany - mojabudowa.pl

Są tacy którzy mówią że deskowanie usztywnia dach.

Można odpowiedzieć tak:

  • Jeżeli deskowania nie było w projekcie domu to wykonanie deskowania bez zgody projektanta jest samowolą budowlaną, ponieważ jest istotną zmianą konstrukcyjną.
  • Po co "usztywniać" dach jeżeli projektant tego nie przewidział
  • "usztywnienie dachu" jest znaczącym kosztem dla inwestora, kosztem zupełnie zbednym.
  • Zamiast "usztywniać" dach można wykonać izolację natryskową pianami poliuretanowymi które są 100 razy lżejsze od drewna i też znakomicie i elastycznie "usztywniają" dach. Koszt deskowania, koszt niepotrzebnej izolacji z papy można przeznaczyć na izolacje z pian poliuretanowych które nie chłoną wody, na przestrzeni dziesiątków lat, nie zmieniają swoich właściwości izolacyjnych, podczas natrysku ponad 100 razy powiększają swoją objętość.

Serdecznie pozdrawiam i zapraszam do zadawania pytań.

42Komentarze
wieslaw-sz
Data dodania: 2014-01-19 23:29:46
A skąd wiadomo, że jak te pianki zachowują się przez dziesiątki lat, jeśli takie ocieplenia stosuje się od bardzo niedawna?
odpowiedz
Data dodania: 2014-01-20 00:45:40
trwałość pian
Szanowny Panie! Piany są stosowane na świecie przynajmniej od 0 lat i nie znane są przypadki ich starzenia. Poza tym śpi Pan na pianach, używa Pan je w lodówkach , siedzi Pan na nich, otaczają Pana ze wszystkich stron , nawet zamek w Pańskich spodniach jest z poliuretanu. Bez poliuretanów nie ma gospodarki
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
serce  
Data dodania: 2014-01-20 00:13:19
Jak juz jest dach zrobiony to co Pan radzi żeby zrobić wentylację, której nie ma; pomiędzy krokwie jest włożona wełna mineralna 15 cm potem jest folia paro przepuszczalna na tym jest płyta OSB wodoodporna potem papa podkładowa i papa termozgrzewalna, brak jest jakiej kolwiek wentylacji pomiędzy wełną a kolejnymi warstwami. Natomiast idąc w dół czyli w środek domu pod wełną 15 cm ułożoną pomiędzy krokwiami osznurkowaną jest ułożona wełna w poprzek 5 cm, tam też nie ma wentylacji, chcemy zrobić otwory po bokach domu na przestrzał w szczelinie pomiędzy dwoma warstwami wełn. Pozdrawiam, czytam z ciekawością Pana artykuły.
odpowiedz
Data dodania: 2014-01-20 00:55:44
Dla serce
Cóż mogę powiedzieć. D..a zimna. Są jeszcze piany wlewowe które często ratują takie izolacje. Ale wcześniej należałoby wykonać przegląd termowizyjny połaci który wskaże najgorsze miejsca. Najgłupsza w Pana przypadku jest folia paroprzepuszczalna. Ciekawe w jakim kierunku i przez co miała przepuścić tą parę wodną? Luuuuuuuuudzie co Wy robicie?
odpowiedz
Odpowiedź do serce
Data dodania: 2014-01-20 00:49:23
trwałość pian
Poprawka. Piany są stosowane przynajmniej od 50 lat.
odpowiedz
Data dodania: 2014-01-20 01:00:04
Dla serce
Oprócz kasy za folię to Wyrzucił Pan kasę za deskowanie i 2 razy papę. Zazdroszczę, musi Pan być bogaty.
odpowiedz
Data dodania: 2014-01-20 07:55:36
Jam mam deskowany dach plus membrana SBS, bez poddasza mieszkalnego i jestem zadowolony. Wełna jest bardzo dobrym izolatorem i tu niektórzy przesadzają, dach musi być dobrze wentylowany czyli musi być cyrkulacja dachu, a nie wielu ją potrafi dobrze zrobić. Na styku ocieplonej ściany z okapem dachu musi być kratka wentylacyjna po obwodzie dachu która pozwala wpływać powietrzu aż po szyt dachu plus kominki wentylacyjne samego dachu. A u nas robi się tu bardzo szczelnie. Na stronie firmy z Niemiec APU są pokazane rysunki takiego poprawnego dachu. Bardzo dużo ludzi mieszkających pod lasem, i obok kurników sąsiada miało problemy z kunami, które w wełnie zrobiły sobie mieszkanko i kibelek, gdy jest deskowany dach to mają małe utrudnienie. Dach deskowany usztywnia konstrukcję przed wichurami. Większość robi więźbę ze świeżego drzewa a to wszystko po potem pracuje przy deskowaniu krokwy leżą równolegle i nie robią się pałąki. Pozdrawiam
odpowiedz
Odpowiedź do warcislaw
Data dodania: 2014-01-20 08:36:27
deskowanie
Ilość tego wentylowanego powietrza jest na pewno niewystarczająca. Jakość takiej izolacji pod deskowaniem można jedynie sprawdzić poprzez wykonanie zdjęć termowizyjnych. Przekonanie że ja mam dobrze jest właśnie do czasu wykonani takich badań. Mam już na swoim koncie kilku byłych "przekonanych". Mówienie o usztywnianiu konstrukcji jest bezsensowne. Konstrukcja jest dostatecznie sztywna po prawidłowy wykonaniu. Jest to wyrzucanie pieniędzy w błoto. Ponadto dodatkowe obciążanie konstrukcji nie jest najszczęśliwszym rozwiązaniem.
odpowiedz
Odpowiedź do kacper112
serce  
Data dodania: 2014-01-20 09:42:14
Jak to na papę przecież to jest moje pokrycie dachowe.
odpowiedz
Odpowiedź do warcislaw
serce  
Data dodania: 2014-01-20 10:00:46
Poza tym tak było w projekcie, juz się nauczyłam że ilu fachowców tyle opinii, jednak projektu trzeba się trzymać, prawda? Dach czeka na poprawę bo jest źle wykonany i to spędza mi sen z powiek a kwestię wentylacji też poruszę w trakcie jego ponownego wykonania. Pozdrawiam.
odpowiedz
Odpowiedź do warcislaw
Data dodania: 2014-01-20 11:24:25
serce
Wiem że często tak jest w projekcie. wśród projektantów jest bardzo dużo takich którzy nie znają zasad fizyki budowli. Powiem Panu że najczęściej wystarczy trochę zdrowego rozsądku i przemyślenia którędy ma się ta nieszczęsna para wydostać. I na koniec. Moje opinie są poparte badaniami termowizyjnymi. Ma Pan rację że ilu fachowców tyle opinii. Podobno w Polsce jest najwięcej budowlańców. Ale zdrowy rozsądek i trochę wiedzy z fizyki nikomu by nie zaszkodził.
odpowiedz
Odpowiedź do serce
Data dodania: 2014-01-20 12:42:05
ok.To jak pan proponuje. Mamy więźbę dachową i co dalej....
odpowiedz
Data dodania: 2014-01-20 13:10:40
wymarzonyupragniony
Proszę o odpowiedź na pytania: - gdzie jest ten dom - jaka jest wysokość krokwi? - czy jest ścianka kolankowa? - może jakieś zdjęcie domu z zewnątrz na mój mail?
odpowiedz
Odpowiedź do wymarzonyupragniony
Data dodania: 2014-01-20 16:18:43
zaczynamy budować w czerwcu wiec dom jeszcze nie stoi. Przesłać Panu rzuty poddasza i więźby??
odpowiedz
Odpowiedź do warcislaw
Data dodania: 2014-01-20 18:40:19
wymarzonyupragniony
Przede wszystkim opowiedzieć na pytania
odpowiedz
Odpowiedź do wymarzonyupragniony
Data dodania: 2014-01-20 13:43:43
Bardzo ciekawy blog! Ja jestem z Zamorza I moj dom w Zamorzu stoi .... Mamy pietrowy w szkielecie ... Odkad przyszlam na mb sie zastanawiam po co sa te wszystkie folie paroprzepuszczalne I nieprzepuszczalne , tu u nas nikt o tym nie wie I tego sie nie uzywa .... Nasze dachy maja plyty na wiezbie - cdx plywood na tym weatherwatch I na to pokrycie dachowe, wentylacja dachu odbywa sie przez ridge vent I w podbitce po calosci sa takie krateczki , ja nie umiem dobrze nazwac po polsku , trzeba by wejsc na moj blog I zabaczyc .... my uzywalismy pianki I zero folii , czy ta folie sie stosuje tylko w domach z poddaszem ? u nas takie sa zadko .... Sa tez jeszcze ludzie ktorzy uzywaja welne , ale tam tez zadna folia nie idzie .... P.S. my u siebie w domu mamy tez uzyta welne ale nie na dachu akurat ..... generalnie nasz dom przeszedl wszystkie rough inspekcje .....
odpowiedz
Data dodania: 2014-01-20 14:28:31
colonial
Dziękuję bardzo za słowa uznania. Bardzo mnie zainteresował Pani post i mam nieśmiałą prośbę o przesłanie większej ilości materiału Pani domu. Szczególnie photo, może video i za Pani pozwoleniem pokusiłbym się o jakiś ciekawy artykuł z Panią jako współautorem. Serdecznie pozdrawiam
odpowiedz
Odpowiedź do colonial
Data dodania: 2014-01-21 15:14:54
artukul na blogu Experta ... hm .... Ja expertem nie jestem .... Fachowcem a nawet ekspertem (uprawnienia ma) to jest Jacek , ale On jest od konstrukcji domu I wykonczen , w tym temacie nie ja konkretnie , ale On moglby bardzo duzo powiedziec z bardzo technicznego punktu widzenia .... Pianke robila nam firma - Jacek sie tym konkretnie nie zajmuje .... ewnetualnie moge poszukac wiekszej ilosci zdjec , ale ja nie robie az tak dokladnie wszystkiego ....hm ..... Na blogu Experta to powinno byc wszystko o czym pisze Dawkat , musi byc za I przeciw , Inwestor podejmuje ostateczna decyzje w konsultacji z Prowadzacym budowe ....
odpowiedz
Odpowiedź do warcislaw
dawkat  
Data dodania: 2014-01-21 08:50:58
Makaron
Witam, Pięknie Pan opowiada tylko o pozytywach piany. Owszem rozumiem że jest Pan sprzedawcą tego ale klient powinien znać również drugą stronę medalu. Jeśli chodzi o przeliczniki grubości i lambdy to polecam prawa fizyki oraz rzeczywiste wartości a nie marketingowe. Ponadto Piana również potrafi pękać. A niech Pan może opowie o palności piany. Jeśli ktoś kiedykolwiek widział palący się dom może sobie wyobrazić jaką ładną pochodnię będzie miał z pianą. 70% inwestorów nie interesuje się budową i nawet nie sprawdza fachowców a handlowcy wcisną każdą rzecz. Jedna jest prawda materiał może być najlepszy ale fachowiec wszystko może zepsuć. Izolację z wełny da się wykonać prawidłowo ale do tego potrzebna jest wiedza + dokładność. Ja akurat ocieplenie dachu robię sobie sam ( wełna skalna ) bo jak widziałem specjalistów to pomachałem im na odchodne. Ja do budowy domu przygotowywałem się 4 lata. Projekt mam indywidualny, przemyślany w większości aspektów. I tego życzę inwestorom. Pomyśleć na zdrowy rozum co jest sensowne.Przepraszam za ostrzejszy wpis ale proszę być obiektywny w swoich wpisach. Proszę przedstawiać zalety jak i wady.
odpowiedz
Data dodania: 2014-01-21 10:28:22
dawkat
Po pierwsze dziękuję za pochwałę. Nie wiem co znaczy zarzut o wartościach marketingowych. Wartości podawane przeze mnie pochodzą z kart technicznych producentów. To że piana potrafi pękać jest oczywiste ale fakt ten zależy od rodzaju piany, jej grubości, sposobu przygotowania. W moich artykułach przedstawiam zalety izolacji natryskowych w porównaniu z izolacjami wełnianymi. Co do palności . Mam takie zapytania w pierwszym lub drugim pytaniu klienta. Piana poliuretanowa jest materiałem samogasnącym i po odjęciu źródła ognia gaśnie. Piana w zabudowie z płytą gipsowo-kartonową ma kategorię B d0 S1 co oznacza przegrodę niepalną, nie kapiącą i nie wydzielającą gryzącego dymu. Poza tym łańcuch jest tylko tak mocny jak jego najsłabsze ogniwo, a najsłabszym ogniwem na połaci dachowej jest niestety konstrukcja drewniana. W sumie chodzi o to żeby tak projektować przegrody żeby umożliwić ludziom ucieczkę. Ja nigdy nie mówiłem że izolacji z wełny nie da się wykonać prawidłowo i powiem Panu że większość jest wykonana prawidłowo. Tylko że lata eksploatacji ujawniają te wady których nie ma piana. Jest to chłonność wody, brak monolityczności izolacji, możliwość rozszczelnienia paroizolacji i do tego nagminnie stosowane deskowanie dachu które jest zabójstwem dla izolacji z wełny. Kilka zdjęć termowizyjnych pochodzi z domów których budowę sam nadzorowałem. Dopiero wejście do domu z kamerą termowizyjną po kilku latach ujawnia jakość takiej izolacji. Mam tą przewagę nad Panem że posługuję się kamerą termowizyjną i widzę dużo więcej. Na zakończenie bardzo dziękuję za słowa krytyki. Obiecuję poprawę.
odpowiedz
Odpowiedź do dawkat
dawkat  
Data dodania: 2014-01-21 14:11:06
Ad karta techniczna - warunki laboratoryjne nie do osiągnięcia w rzeczywistości. Zawsze trzeba brać na górkę. Bardzo cenię artykuły które podają dobre i możliwe złe strony. W każdym typie izolacji można coś zepsuć i fajne jest inwestorowi nakreślić na co zwracać uwagę. Zdjęcia wełny pokazują jak bardzo można spartaczyć ten etap ale myślę że są to sytuacje ekstremalne(obie wełny na zdjęciach to szklane które większość ludzi wie że osiadają). "Piana poliuretanowa jest materiałem samogasnącym i po odjęciu źródła ognia gaśnie. " Pozwolę się nie zgodzić: DIN 4102 •A1 - materiały niepalne, •A2 - materiały palne, •B1 - materiał trudno zapalny, •B2 - materiał normalnie zapalny, •B3 - materiał łatwo zapalny. Najbardziej popularna B3 jeśli chodzi o pianę. B d0 S1 Brak oznaczenia B. Proszę mi powiedzieć jaką klasę ma sama piana. Mógłbym przyrównać że w takim razie moja piwnica ( jakbym ją miał ) jest nie palna bo strop ma A1. Albo rozpatrujemy materiał albo chodzimy po całej działce i wynajdujemy co bądź co uratuje sytuacje. Na swojej budowie rozpatrywałem wszystkie za i przeciw wybór padł na wełnę skalną grubość 40 cm ( krokwie 22 cm ). Pełne deskowanie, od zewnątrz Tyvek Supro z taśmą, od środka Corotop Strong. Odnośnie kamery niestety brak przewagi ponieważ ja sprawdzam i będę sprawdzał również kamerą do końca budowy. Mój dom ma 380 m2 więc izolacyjność to oczko w głowie. Bardzo się cieszę z obiecywanej poprawy i mam nadzieję że z przyjemnością w przyszłości poczytam pełne informacji artykuły.
odpowiedz
Odpowiedź do warcislaw
Data dodania: 2014-01-21 18:36:38
dawkatdawkat
Oczywiście że trzeba brać na górkę W swojej pracy stosuję polskie przepisy. Jako materiał wszystkie znane mi piany otwartokomórkowe mają klasę odporności na ogień E a w zabudowie z płytą g-k B S1, d0. Nie wolno rozpatrywać materiału osobno ponieważ odporność przegrody zależy od warstwy zewnętrznej. I tak ten temat rozpatrują strażacy. Co do weły też nie m Pan racji. Ciekawe jak Pan rozpoznaje jaka to wełna. Waty szklane nie są produkowane już od ponad 20 lat i one właśnie były niewrażliwe na wodę bo jak Pan pewnie wie szkło wody nie chłonie. Miały za to inne bardzo poważne wady. A wełny nie osiadają bo osiadają lecz się osuwają z powodu poważnej zmiany ciężaru objętościowego. Na pewno nie przekonam ludzi którzy "swoje" wiedzą i deskowanie będą robić. Proponuję wykonać badanie termowizyjne nie zaraz po zakończeniu izolacji ale np. po 5 latach. PS Załączone zdjęcia pochodzą z domu którego właściciel też wszystko wiedział ale teraz nie wie co zrobić.
odpowiedz
Odpowiedź do dawkat
dawkat  
Data dodania: 2014-01-21 22:31:47
Dla przypomnienia klasa E - sklasyfikowana jako bardzo duży udział w pożarze. Wolę jednak mieć chwilkę dłużej na wyjście niż w przypadku piany. Nie zgodzę się z Panem. Każdy materiał należy rozpatrywać osobno też dlatego ludzie dbający o swoje życie wybierają rozsądnie. Prosty test proszę do ognia wrzucić wełnę i PUR i zobaczyć różnicę. A gdzie ja napisałem wata szklana ? Wełna szklana otrzymywana jest w wyniku topienia w temperaturze 1000 °C piasku kwarcowego, stłuczki szklanej z dodatkiem skał takich jak: gabro, dolomit lub wapień. Deskowanie mam bo tego wymaga projekt. A odradzanie deskowania jeśli projekt tego wymaga... a nie jednak nie skomentuję. Miejmy nadzieję że ma Pan ubezpieczenie OC. Jako kierbud obowiązkowe. Niech mi Pan wierzy widziałem już sporo na budowach i jestem zdania że większość to wina inwestorów (bo nie pilnują swojej inwestycji ). Ja również dopadłem producenta wełny na niezgodności towaru z opisem. Z 20 cm było 14 do 18. Ekipa by to założyła a później takie problemy wynikają. Uszkodzenia papy oraz membran widziałem sporo i na dziurawy jak ser dach kładli dachówkę. Pytanie gdzie był wtedy inwestor...
odpowiedz
Odpowiedź do warcislaw
Data dodania: 2014-01-21 23:16:24
Ciekawa dyskusja:) moim zdaniem gdy dojdzie do pożaru dachu o konstrukcji drewnianej izolacja z welny niewiele pomoże.
odpowiedz
Odpowiedź do dawkat
Data dodania: 2014-01-22 09:26:29
miszszel
Nareszcie rozsądny głos pana miszszel. Pan dawkat nie chce zauważyć że dach ma konstrukcję drewnianą, nie przyjmuje do wiadomości informacji o zasadach określania przegrody budowlanej, nie widział dachów z wełną spalonych doszczętnie. Propozycja spalenia małej części czegoś i określania na tej podstawie odporności na ogień jest niepoważna i dowodzi nieznajomości tematu. Pominął Pan na przykład zupełnie kwestię właściwości samogasnących poliuretanu. Ta właściwość uratowała już parę dachów. Dyskusję na ten temat ja już kończę.
odpowiedz
Odpowiedź do miszszel
dawkat  
Data dodania: 2014-01-22 12:19:45
Zgodzę się jednak mi bardziej chodziło o to że na pewno nie zaszkodzi bardziej :) Dla odważnych są dachy ze strzechy one to dopiero ładnie płoną. Widzę że wybór u Pana padł na wełnę. Jaka grubość 2 warstwy ? Dyskusja bardziej miała na celu prośbę o rzetelne artykuły.
odpowiedz
Odpowiedź do miszszel
Data dodania: 2014-01-22 15:23:30
Cóż, jedynymi całkowicie niepalnymi budynkami są chyba tylko betonowe bunkry:). U siebie załozyłem wełnę, ale przede wszystkim z uwagi na koszty - myslę że piana to bardzo dobry materiał izolacyjny, ale na razie jego cena jest za wysoka w stosunku do jej zalet oraz mało jest firm które potrafią dobrze wykonać tego typu izolację. U mnie wełna jest w dwóch warstwach - 18 cm miedzy krokwiami i 5 cm połozone krzyżowo. Wiem, że to trochę mało jak na dzisiejsze standardy, ale nie chciałem obniżać już i tak dość dużych i nisko schodzących skosów. Poza tym znajomi mają podobną warstwę docieplenia i nie narzekają na zimno na poddaszu oraz nie płacą kroci za ogrzewanie.
odpowiedz
Odpowiedź do dawkat
Data dodania: 2014-01-22 18:02:09
miszszel
Szanowny Panie. I znowu ma Pan nieprawdziwe informacje. Izolacje z pian są na dzisiaj tańsze i mają zalety bardzo przewyższające izolacje z wełny mineralnej. Są to: -monolityczność czyli brak łączeń, co jest podstawową wadą izolacji z wełny -brak nasiąkliwości, wełna chłonie wodę jak gąbka -wypełnienie przestrzeni. Piana poliuretanowa podczas natrysku powiększa swoją objętość ponad 100 razy. Pytanie dla przedszkolaka: czy może być coś lepszego? - właściwość tłumienia dźwięków jest nieporównywalna z jakimkolwiek innym materiałem. Pierwsze zastosowania to izolacje studiów dźwiękowych. Na koniec informacja o kosztach o których coś Pan słyszał ale niekoniecznie są one prawdziwe. Izolacja z piany otwartokomórkowej grubości ok. 20 cm to koszt rzędu 60-70 zł. Izolacja z wełny mineralnej przekracza 70 zł. Oczywiście mówimy o wełnie wysokiej jakości. Serdecznie pozdrawiam
odpowiedz
Odpowiedź do miszszel
dawkat  
Data dodania: 2014-01-22 18:53:14
U mnie jest 40 cm koszt 1 m2 to 44 zł ( lambda 0,035 ) + robota. 70 zł na wełnie 1 m2 przy 20 cm to pod malowanie z nidą palcem nie dotykając etc..
odpowiedz
Odpowiedź do warcislaw
Data dodania: 2014-01-22 20:48:38
dawkat
Ja mówię o całkowitym koszcie ułożenia izolacji razem z robocizną. Poza tym nie można porównać trabanta do mercedesa.
odpowiedz
Odpowiedź do dawkat
dawkat  
Data dodania: 2014-01-22 21:14:35
Czyli w moim przypadku 32200 zł ocieplenie 20 cm pianką. 27000 ocieplenie wełną 40 cm z robocizną 17000 ocieplenie wełną 20 cm z robocizną Teraz to już Pan przesadza z porównaniami. Ja ten wybór oceniam jako wybór pomiędzy mercem a bmw. Nigdy nie pisałem że Pana materiał jest do d... zwracałem tylko uwagę na to że posiada też minusy o których Pan nie wspomniał. Teraz przynajmniej się Pan ujawnił że nie chce Pan prowadzić bloga eksperckiego tylko nachalną reklamę produktu !
odpowiedz
Odpowiedź do warcislaw
Data dodania: 2014-01-23 08:23:15
Gdyby wełna i piana były w porównywalnej cenie bez wahania wybrałbym pianę. Na razie jest za droga, ale pewnie z czasem będzie tanieć i wtedy to izolacje z piany staną się standardem.
odpowiedz
Odpowiedź do dawkat
Data dodania: 2014-01-23 17:18:01
miszszel
Jeżeli jest droższa to tylko w sytuacji kiedy ktoś ją porówna z tanią, marnej jakości wełną. Nawet jeżeli ta izolacja bę00dzie w niektórych przypadkach to ta różnica zostanie zniwelowana przy najbliższym sezonie grzewczym. A ma Pan izolację która nie zmieni swoich właściwości przez najbliższe kilkadziesiąt lat.
odpowiedz
Odpowiedź do miszszel
Data dodania: 2014-01-23 17:11:52
dawkat
Czemu nachalną. Czy ja wszedłem do Pana domu z reklamą? To Pan zaszczycił mój blog swoimi opiniami. Ja się z nimi nie zgadzam i to wyraźnie napisałem. Przedstawiłem zalety i wady 2 rodzajów izolacji. Wełna, która do tej pory była znakomitą izolacją, była dobra tylko dlatego że lepszej izolacji nie było. Są ludzie którzy nie przyjmą do wiadomości żadnej oczywistej informacji tylko dlatego że nie bo nie. Pan do nich właśnie należy. Mam tego typu dyskusje bardzo często i najczęściej jednak to kamera termowizyjna pokazuje że mam rację. Pan mi przypomina tych ludzi którzy o ile pamiętam w 1905 roku w Anglii uchwalili lokomotiv act który nakazywał żeby przed automobilem biegł człowiek z czerwoną chorągiewką. Minęło trochę czasu i samochody zwyciężyły. Mamy XXI wiek i czas pomyśleć i stosować izolację która nie wymaga specjalnych starań, jest jak ja to określam "idiotoodporna" . Tak czy inaczej serdecznie dziękuję za uwagi, postaram się je uwzględnić.
odpowiedz
Odpowiedź do dawkat
dawkat  
Data dodania: 2014-01-24 00:06:52
Panie inż. Lechu ponieważ po ekspercie spodziewam się w tych czasach troszkę więcej. Może jest to moje błędne założenie... Nie przyjmę do wiadomości że ogłosił się Pan Napoleonem i chce Pan rządzić. Ot co... Zapraszam na muratora bardzo szybko Pana zweryfikują (Ja jedynie chce aby był Pan uczciwy i krytyczny w stosunku do materiału który Pan reklamuje. Nie ma materiałów idealnych każdy ma wady i zalety). Ponadto jedno to izolacja drugie to Blower Door Test. Przyznam że na pewno na piance łatwiej jest uzyskać pozytywny wynik i właśnie takie argumenty powinny być używane przez eksperta. ( Wpisywanie 60 % jako liczbę od tak uważam za bujanie w obłokach bardzo delikatnie nazywając ) Każda konstrukcja domu jest inna każda wymaga indywidualnego podejścia do sprawy. Pan nie dość że generalizuje to w dodatku wprowadza ludzi w błąd. Zapraszam w moje strony możemy sobie usiąść przy piwku i podyskutować o wszystkich czynnikach wpływających na energooszczędność budynku. A o domach pasywnych i ich wykonawstwie troszkę wiem. Procentowo najczęściej ciepło ucieka przez: ◾około 25% ciepła ucieka przez ściany i narożniki, ◾od 25% - 30% ciepła ucieka przez dach, ◾przez okna i drzwi tracimy od 10% - 20% ciepła, ◾przez piwnice i fundamenty od 10% - 15%, ◾pozostałe straty ciepła powodują np. kominy. Czasami tak jak w nowoczesnych budynkach z nieprawidłowo zrobioną wentylacją potrafi nią sporo zwiać. Tak czy inaczej nawet jeśli zrobimy termos potrzebujemy tlenu do życia. Tlen przypomnę bierze się z powietrza które musimy wprowadzić do naszego domu. Podczas jego wprowadzania tracimy ciepło... Dalej chyba mój tok rozumowania Pan przewidzi. Tak czy inaczej nie słyszałem o tym aby pianka produkowała ciepło ( no chyba że akurat dach nam się pali :) ) Ale Pan ma perpetum mobile które pozwala "60%" kosztów ogrzewania zaoszczędzić.
odpowiedz
Odpowiedź do warcislaw
dawkat  
Data dodania: 2014-01-24 00:08:28
Tak czy inaczej serdecznie dziękuję za przyszłe artykuły na poziomie eksperta.
odpowiedz
Odpowiedź do warcislaw
Data dodania: 2014-01-21 10:31:00
dodatek dla dawkat
Ja naprawdę nie widzę wad izolacji poliuretanowych
odpowiedz
dawkat  
Data dodania: 2014-01-21 14:13:43
Proponuję wspomnieć o rekuperacji w odniesieniu do PUR i PIR
odpowiedz
Odpowiedź do warcislaw
Data dodania: 2014-01-22 18:05:17
miszszel
Jeszcze a propos znajomych. Oni i Pan nie wiedzą że mogli by płacić nawet 60 % kosztów mniej.
odpowiedz
Data dodania: 2014-01-25 19:41:22
spieracie sie , ze za duzo pianka oszczedza ? hm .... a ja Wam mowie , ze pianka oszczedza do up to 50% (mam porownianie) ja bym powiedziala bezpiecznie I praktycznie 30-40%, ale oszczednosci nie zaleza tylko od pianki , to tez sposob ogrzania , okna , itp.itd ..... tego nikt nie kwestionuje , bo wiadomo , ze pianka jest w tej chwili najlepsza I nic jej niedorowna , natomiast na internecie ja widzialam wiele dyskusji na temat szkodliwosci pianki na ZDROWIE .... Sa ludzie , ktorzy twierdza, ze przez pianke maja klopoty z oddychaniem (Ci ludzie juz wczesniej cierpieli na asthma) , a nawet ktos tam wniosl sprawe do sadu .... ogolnie ja to bym TU patrzyla , a nie ile kosztuje!!!! , generalnie I tak wiekszosc mowi relax , zreszta powiedzcie , co w tej chwili nie jest szkodliwe ???? nawet organic jedzenie nie jest tak naprawde organic ..... no ja mam pianke w colonial!!! dom ogrzewany 2 sezon .... nie mieszkam jeszcze , ale spedzam tam duzo czasu !! czuje sie swietnie , nie mam zadnych problemow zdrowotnych , a Ci ludzie u siebie tak owe problemy wykryli bardzo szybko ... powietrze jest super , nic nie smierdzi , a dodatkowo sobie nawilzam te powietrze , to czuje sie jeszcze lepiej !!!! nawilzacze POLECAM!!!! pianke tez polecam , rachunki mam super!!! wieksze niz w condo , ale condo jest duuuuzo mniejsze .... Nasz Sasiad zamieszkuje swoj dom od 4 lat juz , rowniez pianka , wszyscy czuja sie swietnie , dzieci tez ..... Ale mysle , ze moze sie rozchoruje , jesli tamci wygraja duuuuuuuuza sume lmao !!!!!!
odpowiedz
Data dodania: 2014-01-25 21:47:35
colonial
Ciekawe o co Panu chodziło z tym Napoleonem. Ale znowu się potwierdza że ludzie potrafiący liczyć nie mieszkają w Polsce. Śpią na poliuretanach, siedzą itd ale nadal będą twierdzić że to szkodliwe. Podając dane o stratach procentowych przegród nie może Pan zrozumieć że jeśli połać po przeglądzie termowizyjnym ma ponad 50 % powierzchni o nieprawidłowej izolacji to wykonanie podobnej izolacji ale w sposób 100 % pewny da właśnie te min. 50 % oszczędności. A proszę mi uwierzyć że dachy izolowane wełną im starsze tym gorsze. Tak niestety jest i czas to przyjąć do wiadomości. Bo izolacja monolityczna do izolacji ze szczelinami ma się jak pięść do nosa.
odpowiedz
Odpowiedź do colonial
Data dodania: 2014-01-25 21:49:59
izolacje
Poprzedni blok był do dawkat.
odpowiedz
warcislaw
blog ekspercki
Wyślij wiadomość do autora OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 15160
Komentarzy: 52
Obserwują: 14
On-line: 9
Wpisów: 4 Artykułów: 2 Galeria zdjęć: 18
o nas
Inżynier budownictwa. 25 lat w zawodzie, uprawnienia budowlane
o firmie
Firma zajmuje się dwoma działalnościami: izolacjami natryskowymi oraz usługami termowizjnymi
ARCHIWUM WPISÓW
2014 styczeń

OBECNIE NA BLOGU
1 niezalogowany użytkownik
Inne blogi dla projektu :
majolika.mojabudowa.pl - wpisów: 530
michal85.mojabudowa.pl - wpisów: 468
arlenka.mojabudowa.pl - wpisów: 433
msz-n.mojabudowa.pl - wpisów: 418
ekodom.mojabudowa.pl - wpisów: 405
piasek.mojabudowa.pl - wpisów: 339
albatros2.mojabudowa.pl - wpisów: 279
tysia827.mojabudowa.pl - wpisów: 263
seven.mojabudowa.pl - wpisów: 232
zremba.mojabudowa.pl - wpisów: 216
lusiek.mojabudowa.pl - wpisów: 197
wilczyca32.mojabudowa.pl - wpisów: 193
czteryem.mojabudowa.pl - wpisów: 189
zabki2015.mojabudowa.pl - wpisów: 187
tomasznowak29.mojabudowa.pl - wpisów: 186
krzycho63.mojabudowa.pl - wpisów: 185
dorka-roman.mojabudowa.pl - wpisów: 174
bajkowydworek.mojabudowa.pl - wpisów: 165
domwpiaskowcu.mojabudowa.pl - wpisów: 162
piekar.mojabudowa.pl - wpisów: 156
ewaiadam.mojabudowa.pl - wpisów: 146
wybudujeadasia.mojabudowa.pl - wpisów: 144
miszszel.mojabudowa.pl - wpisów: 144
dom-azyl.mojabudowa.pl - wpisów: 144
sloneczna.mojabudowa.pl - wpisów: 143
perelka2009.mojabudowa.pl - wpisów: 141
patrycjacha.mojabudowa.pl - wpisów: 139
marzenianasze.mojabudowa.pl - wpisów: 136
aaaa-meble.mojabudowa.pl - wpisów: 136
asiakrzysztof.mojabudowa.pl - wpisów: 134
pszczolka.mojabudowa.pl - wpisów: 133
pretaporter.mojabudowa.pl - wpisów: 133
zacisze.mojabudowa.pl - wpisów: 132
wersjade.mojabudowa.pl - wpisów: 131
murekzone.mojabudowa.pl - wpisów: 130
kadmax-bw.mojabudowa.pl - wpisów: 130
pogodny1ja.mojabudowa.pl - wpisów: 125
blue--bell.mojabudowa.pl - wpisów: 125
fryzjereczka.mojabudowa.pl - wpisów: 124
dominka76.mojabudowa.pl - wpisów: 124
shagga80.mojabudowa.pl - wpisów: 123
elusiatomek.mojabudowa.pl - wpisów: 123
damariko.mojabudowa.pl - wpisów: 123
szarobialy.mojabudowa.pl - wpisów: 122
ligota.mojabudowa.pl - wpisów: 122
ancia9.mojabudowa.pl - wpisów: 121
alaimar.mojabudowa.pl - wpisów: 120
wierzby.mojabudowa.pl - wpisów: 118
wenaplus.mojabudowa.pl - wpisów: 117
magnollia.mojabudowa.pl - wpisów: 117
wymarzony.mojabudowa.pl - wpisów: 116
oleczka1986.mojabudowa.pl - wpisów: 116
jessicaa.mojabudowa.pl - wpisów: 116
cyprysowo.mojabudowa.pl - wpisów: 115
anetta16.mojabudowa.pl - wpisów: 115
magnat100.mojabudowa.pl - wpisów: 112
andzias77.mojabudowa.pl - wpisów: 110
beatka80.mojabudowa.pl - wpisów: 109
asiagrzesiek.mojabudowa.pl - wpisów: 105
edyta1988d.mojabudowa.pl - wpisów: 102
ustronny1.mojabudowa.pl - wpisów: 101
milionwminute.mojabudowa.pl - wpisów: 101
feriza.mojabudowa.pl - wpisów: 101
ezelazny.mojabudowa.pl - wpisów: 101
elik2014.mojabudowa.pl - wpisów: 101
monikaiszymon.mojabudowa.pl - wpisów: 100
podkampinosem.mojabudowa.pl - wpisów: 99
endialdi.mojabudowa.pl - wpisów: 99
serce.mojabudowa.pl - wpisów: 98
seba1.mojabudowa.pl - wpisów: 97
homekoncept32.mojabudowa.pl - wpisów: 96
gwatemala.mojabudowa.pl - wpisów: 96
tictac.mojabudowa.pl - wpisów: 95
nowak110.mojabudowa.pl - wpisów: 95
wiolettapiotr.mojabudowa.pl - wpisów: 94
widoq.mojabudowa.pl - wpisów: 94
nyveien.mojabudowa.pl - wpisów: 94
aleksander2.mojabudowa.pl - wpisów: 94
karolineczka2.mojabudowa.pl - wpisów: 93
budy--grzybek.mojabudowa.pl - wpisów: 93
kingailaki.mojabudowa.pl - wpisów: 91
naszemiejsce.mojabudowa.pl - wpisów: 90
mwas2016.mojabudowa.pl - wpisów: 90
magkul.mojabudowa.pl - wpisów: 90
m-110b.mojabudowa.pl - wpisów: 90
kofola35.mojabudowa.pl - wpisów: 90
jelonek-rex.mojabudowa.pl - wpisów: 90
rozwiń
Statystyki mojabudowa.pl
Liczba blogów: 67144
Liczba wpisów: 222810
Liczba komentarzy: 903597
Liczba zdjęć: 681148
Liczba osób online: 494
usuń reklamy
Top 100 blogów

sprawdź listę 100 najczęściej odwiedzanych blogów.

sprawdź teraz
200 zł rabatu + dostawa gratis.
mojabudowakupon rabatowy